Als de hemel echt bestaat, dan laten we hopen dat het lijkt een beetje op de binnenkant van Sevilla Alcázar. Gebouwd in de eerste plaats in de jaren 1300 tijdens de zogeheten ‘donkere eeuwen in Europa, ingewikkelde architectuur van het kasteel is allesbehalve donker. Inderdaad, in vergelijking met onze moderne winkelcentra, het Alcázar markeert een van de geschiedenis van de architectonische hoogtepunten. Unesco overeengekomen, waardoor het een World Heritage site in 1987.
Fly and Drive Spanje, de manier om dit land te ondekken! Oorspronkelijk opgericht als een fort voor de Córdoba gouverneurs van Sevilla in 913, is het Alcázar uitgebreid of gereconstrueerde vele malen in zijn 11 eeuwen van het bestaan. In de 11e eeuw ontwikkelde welvarende aifa (kleine koninkrijk) heersers van Sevilla de originele fort door het bouwen van een paleis genaamd Al-Muwarak (Heilige) in wat nu het westelijke deel van het Alcázar. De 12e-eeuwse Almohaden heersers toegevoegd andere paleis oosten van deze, rond wat is nu de Patio del Crucero. Christian Fernando III verplaatst naar het Alcázar, toen hij Sevilla gevangen in 1248, en een aantal latere christelijke vorsten gebruikten het als hun hoofdverblijf. Fernando’s zoon Alfonso X vervangen door een groot deel van de Almohaden paleis met een gotische één. Tussen 1364 en 1366 Pedro Ik heb het Alcázar’s kroonjuweel, de weelderige Mudéjar Palacio de Don Pedro. Patio del León Aan de kassa in de Puerta del León (Lion Gate) u ontstaan in de Patio del León (Lion Patio), die het garnizoen erf van het origineel Al-Muwarak paleis was. Net buiten is hier de Sala de la Justicia (Paleis van Justitie), met mooie Mudéjar pleisterwerk en een Artesonado (plafond van interlaced balken met decoratieve toevoegingen). Deze kamer werd gebouwd in de 1340s door christelijke koning Alfonso XI, die hier disported met een van zijn minnaressen, Leonor de Guzmán, naar verluidt de mooiste vrouw in Spanje. Het leidt tot de mooie Patio del Yeso, een deel van de 12e-eeuwse paleis Almohaden gereconstrueerd in de 19e eeuw. Patio de la Montería De kamers aan de westelijke kant van deze patio maakten deel uit van het Casa de la Contratación (verdragsluitende House), opgericht door de katholieke koningen in 1503 om de handel met Spanje de Amerikaanse koloniën besturen. De Salón del Almirante (Admiral’s Hall) huizen 19de- en 20ste-eeuwse schilderijen die historische gebeurtenissen en personages geassocieerd met Sevilla. De kamer naast de noordkant heeft een internationale verzameling van mooie, uitgebreide fans. De Sala de Audiencias (Audience Hall) is behangen met wandtapijten voorstellingen van de schilden van Spaanse admiraals en Alejo Fernández ‘landmark 1530s schilderen Virgen de los Mareantes (Maagd van de Navigators). Cuarto Real Alto De Alcázar is nog steeds een koninklijk paleis. In 1995 opgevoerd het bruiloftsfeest van Infanta Elena, dochter van koning Juan Carlos I, na haar huwelijk in de kathedraal van Sevilla. De Cuarto Real Alto (Upper Royal Quarters), de kamers die door de Spaanse koninklijke familie op hun bezoeken aan Sevilla, zijn open voor een (zwaar geabonneerd) tours (€ 4,50) meerdere malen per dag; wat in het Spaans, sommige in het Engels. Het is essentieel om op voorhand te boeken. Hoogtepunten van de tour zijn de 14de-eeuwse salon de Audiencias nog ontvangstruimte van de vorst, en Pedro I’s slaapkamer, met een prachtig Mudéjar tegels en pleisterwerk. Palacio de Don Pedro Nageslacht dankt Pedro ik een grote dank u voor het maken van dit paleis (ook wel de Palacio Mudejar), de meest verbluffende architectonisch element in Sevilla. Al op gespannen voet met veel van zijn medechristenen, Pedro had een langdurige alliantie met de islamitische emir van Granada, Mohammed V, de man die verantwoordelijk is voor een groot deel van de mooiste versiering van de Alhambra. Dus in 1364, toen Pedro besloten om een nieuw paleis in het Alcázar bouwen, Mohammed stuurde langs veel van zijn beste ambachtslieden. Deze werden vergezeld door anderen uit Sevilla en Toledo. Hun werk, op basis van de islamitische tradities van de Almohaden en caliphal Córdoba, is een unieke synthese van Iberische islamitische kunst. Inscripties op de gevel van het paleis, met uitzicht op de Patio de la Montería, kapselen de collaboratieve aard van de onderneming. Terwijl de ene kondigt in het Spaans, dat de maker van het gebouw was ‘de zeer hoge, edele en het veroveren van Don Pedro, door de genade van God, de koning van Castila en León’, een ander verkondigt herhaaldelijk in het Arabisch, dat ‘er geen veroveraar, maar Allah’. In het hart van het paleis is de prachtige Patio de las Doncellas (Patio van de maagden), omgeven door prachtige gewelven, pleisterwerk en tegels. De verzonken tuin in het centrum werd ontdekt door archeologen in 2004 van onder een 16e-eeuwse marmeren bekleding. De Alcoba Real (Royal Quarters), aan de noordelijke kant van de patio, heeft een verbluffend mooie plafonds en prachtige gips- en tegelwerk. De achterste kamer was waarschijnlijk van de monarch zomer slaapkamer. Vanaf hier kunt u het westen verplaatsen naar de kleine patio de las Muñecas (Patio van het Dolls), het hart van het paleis van de privé-vertrekken, met delicate Granada-stijl ingericht; inderdaad, werd pleisterwerk eigenlijk hierheen gebracht van het Alhambra in de 19e eeuw, toen de mezzanine en bovenste galerij werden toegevoegd voor koningin Isabel II. De Cuarto del Principe (Prince’s Room), ten noorden ervan, heeft een prachtige houten koepel plafond proberen om opnieuw te maken van een sterrenhemel nachtelijke hemel. De spectaculaire Salón de Embajadores (Zaal van de ambassadeurs), aan de westkant van de Patio de las Doncellas, was de troonzaal van Pedro I paleis. De kamer is prachtig houten koepel van meerdere ster patronen, het universum symboliseert, werd toegevoegd in 1427. De vorm van de koepel geeft de kamer zijn alternatieve naam, Sala de la Media Naranja (Zaal van de halve sinaasappel). Aan de westelijke kant van de Salón de Embajadores, de mooie Arco de Pavones, vernoemd naar de motieven pauw, leidt in de Salón del Techo de Felipe II, met een renaissance plafond (1589-1591). Salones de Carlos V Bereikbaar via een trap aan de zuidoostelijke hoek van de Patio de las Doncellas, dit zijn de veel vernieuwde kamers van het 13e-eeuwse gotische paleis Alfonso X’s. De kamers zijn nu vernoemd naar de 16e-eeuwse Spaanse koning Carlos I, met behulp van zijn titel als Heilige Roomse keizer Karel V. Patio del Crucero Dit terras buiten de Salones de Carlos V was oorspronkelijk de bovenste verdieping van de patio van de 12e-eeuwse Almohaden paleis. Aanvankelijk bestond slechts verhoogde promenades langs de vier zijden en twee cross-paden die in het midden voldaan. Hieronder groeide sinaasappelbomen, waarvan de vruchten bij de hand hoogte kan worden geplukt door de gelukkige folk wandeling langs de wandelpaden. De patio’s lager niveau werd gebouwd over in de 18e eeuw na de aardbeving schade. Gardens & Exit Vanaf het Salones de Carlos V kunt u uit te gaan in grote somnolent tuinen van het Alcázar’s. Formele tuinen met zwembaden en fonteinen zitten het dichtst bij het paleis. Van de ene, de Jardín de la Danza (Garden of the Dance), een passage loopt onder de Salones de Carlos V naar de Baños de Doña María de Padilla (María de Padilla Baths). Dit zijn de gewelven onder de Patio del Crucero – oorspronkelijk dat patio lager niveau – met een grot die oorspronkelijke zwembad van de patio’s vervangen. Meest arresteren functie de tuinen ‘is het Galeria de Grutesco, een verhoogde galerij met portieken gevormd in de 16e eeuw uit een oude islamitische tijdperk muur. Er is ook een leuke doolhof, waar kinderen zullen genieten. De tuinen in het oosten, voorbij een lange muur, zijn 20e-eeuwse creaties, maar niet in het bezit, dat tegen hen – ze zijn hemels inderdaad. |
Voor meer info : bron van dit artikel |