Elke dag consumeren mensen content op meerdere platforms, en marketeers die bekwame visuele trucs gebruiken, kunnen nog effectievere berichtstrategieën met hun publiek creëren. Kracht van kleur Onderzoek toont aan dat kleuren bepaalde gevoelens kunnen oproepen die consumenten ertoe aanzetten bepaalde acties te ondernemen. Bedenk hoe u wilt dat de klant zich voelt en gebruik de juiste combinatie van kleuren om uw doelgroep te beïnvloeden. Geel roept bijvoorbeeld gevoelens op van vreugde, geluk en energie, terwijl groen de kleur is van groei, kalmte en veiligheid. Halo-effect Het halo-effect is een cognitieve vertekening waarbij u een algehele positieve indruk krijgt van het karakter of de persoonlijkheid van een persoon op basis van een andere karaktereigenschap die u kent. Bedrijven kunnen het halo-effect gebruiken door hun merk te koppelen aan een specifieke persoon, zoals een beroemdheid. Herhaling Het herhalen van dezelfde informatie – uw merknaam, logo of slogan op verschillende marketingmaterialen – zorgt voor een gevoel van vertrouwdheid, maar het kan ook leiden tot vermoeidheid. Het opbouwen van een vertrouwd gevoel kan in uw voordeel worden gebruikt wanneer u iets nieuws introduceert. Mensen hebben de neiging om meer aandacht te besteden aan nieuwe producten of diensten. Directe bliktechniek Oogcontact, zelfs op een foto, is krachtiger dan u misschien denkt. Maak advertenties die de consument aanmoedigen om rechtstreeks in de ogen van de persoon in de afbeelding te kijken. Semiotiek Semiotiek, of de studie van symbolen en tekens, is een veelgebruikte techniek in advertenties. Populaire merken en bedrijven gebruiken unieke symbolen en krijgen zo brede bekendheid, zoals het Nike-symbool. Een gedurfde nieuwe marketingstrategie In heel Europa verzwakken de maatregelen van sociale uitsluiting geleidelijk en keert er enige schijn van “normaal leven” terug. Maar te snel weer normaal worden, zal op zijn best verwarrend en in het slechtste geval ronduit onoprecht lijken. Het eerste waar u naar moet kijken, is uw huidige aanwezigheid op de markt. Hoe vaak heeft u contact gehad met uw klanten, potentiële klanten en uw gemeenschap? Dit is het moment om moedig te zijn. Breng uw stem uit en schrijf nu uw eerste bericht. Aangezien veel bedrijven met financiële onzekerheid te maken hebben, denken uw klanten misschien dat uw bedrijf het niet heeft overleefd, of zijn ze u gewoon vergeten in de chaos. Post-COVID-19-marketing betekent niet dat u niet over uw producten moet praten – ga gewoon voorzichtig te werk. Tot slot, terwijl de beperkingen beginnen af te nemen, is dit nog maar het begin: velen blijven thuis werken en veel instellingen voor sociale dienstverlening, zoals bars en restaurants, blijven voorlopig gesloten. Dit betekent dat een digitale aanwezigheid de beste manier blijft om de aandacht te trekken en uw klantenbestand uit te breiden. Digitale reclame Velen van ons voelen zich niet verbonden met de wereld om ons heen, dus gebruik uw advertentie als een manier om een gesprek met uw publiek te beginnen. Als je bedrijf een ongekend communicatieniveau ervaart en je hebt geen personeel om dit af te handelen, zet dan een chatbot op om veelgestelde vragen te beantwoorden. PR en inhoud Dit is het moment om jezelf te verklaren. Verstuur e-mails, schrijf leiderschapsartikelen, maak podcasts – wat u ook doet, zorg ervoor dat uw inhoud van hoge kwaliteit is. Uw inhoud moet waarde toevoegen, geen ruis veroorzaken. Sociale netwerken Met 500 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en meer dan 1 miljard videoweergaven per dag, werd TikTok in 2020 het krachtigste sociale mediaplatform tijdens de COVID-19-crisis. Net als bij andere platforms ervaren Facebook en Instagram zowel toenemende als afnemende activiteit tijdens de pandemie, afhankelijk van waar gebruikers zich bevinden. Het online videogebruik neemt toe, wat leidt tot meer YouTube-gebruikers. Hoe u marketing kunt aanpassen tijdens een recessie In moeilijke tijden kan het soms moeilijk zijn om gewoon uit bed te komen, laat staan na te denken over uw bedrijf. Dit is echter het perfecte moment om de manier waarop u uw klanten bereikt opnieuw te bekijken en een van de meest onderschatte marketingkanalen van vandaag te gebruiken: e-mail. Joshua Chin, oprichter en CEO van Chronos, Singapore, heeft 5 tips gedeeld over hoe e-mail uw bedrijf kan helpen in deze surrealistische tijden. 1) Plaats niet vaker dan één keer per week Te vaak e-mails verzenden is een van de belangrijkste redenen waarom e-mails als spam worden gemarkeerd. 2) Gebruik “dubbel openen” om het aantal klikken te verhogen Een van de beste manieren om uw klikfrequentie te verhogen, is door een “dubbel open” -strategie te gebruiken, waarbij u hetzelfde bericht naar mensen stuurt die het de eerste keer niet hebben geopend, maar met een andere onderwerpregel. Denk er natuurlijk aan om minstens een week te wachten voordat u de tweede e-mail verstuurt. 3) Vergeet niet om een voorbeeld van de tekst te bekijken Veel marketeers besteden niet genoeg tijd aan het maken van tekstvoorbeelden. Dit is een klein fragment van een e-mailbericht dat in de inbox van de ontvanger verschijnt, zelfs voordat de e-mail wordt geopend. 4) Gebruik namen Dale Carnegie zei ooit: “De naam van een persoon is het liefste en belangrijkste geluid in elke taal.” De meeste marketeers vergeten echter namen in e-mails op te nemen. 5) Vergeten items in de winkelwagen Als het op e-commerce aankomt, is er niets frustrerender dan een hoge verlaten winkelwagen. Dit betekent dat uw klanten voldoende geïnteresseerd zijn in uw producten om ze in hun virtuele winkelwagentje te plaatsen, maar niet in kopen. E-mail uw klant een herinnering aan wat hij in zijn winkelwagentje heeft achtergelaten. Met wat er gaande is in de wereld, is het van cruciaal belang dat merken een manier vinden om hun boodschap uit te breiden en relevant te blijven voor hun publiek. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |